BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 7, 2010

Diploma di UiTM arau, Perlis

Assalammualaikum...
Lepas 2 minggu aku hbis PLKN je...Aku terus melanjutkan pelajaran aku...Tak puas lagi aku duk bercuti dirumah dah kena pegi belajar...
Aku dapat tawaran belajar Diploma Sains Komputer di UiTM arau perlis..
Ni bukanlah course pilihan utama aku tapi aku teruskan jugak untuk mendapatkan segulung Diploma..

Perjalanan aku untuk mendaftarkan diri di UiTM jugak agak mencabar...
Aku, kakak dan adik pergi ke perlis menaiki bas sampai ke Kangar...Bertolak malam smpai di kangar pagi...Lepas itu menaiki teksi untuk ke UiTM....Lepas mendaftar je kakak dan adik aku terus nak bilk..Sedih sangat coz terpaksa berpisah...Jauh tu 7 jam perjalanan..

Seminggu aku di UiTM aku menjalani minggu mesra siswa atau MMS, waktu tu aku ok lagi...tapi lepas 2 minggu je..aku dah rasa give up tp kakak aku suruh cubalah dulu...dan aku teruskan juga....Lama2 aku semakin serasi duduk kat arau...aku pun teruskan juga pengajianku...

Kat arau aku banyak belajar, kawan2 dan pengalaman..Banyak aktiviti yang aku ikuti dan tempat2 menarik yang aku lawati....Sampai semester 5 aku di arau melalui pelbagai rintangan dan cabaran...semester 6 aku pulang ke kampung untuk menjalani Latihan Praktikal..
Aku menjalani Latihan Praktikal di Unit ICT Pejabat Daerah Kuala Langat Selangor.

Dan akhirnya aku berjaya juga menamatkan pengajianku...

Waktu ni aku di semester 1 bersama kawan2 di depan podium..Group csd1af...


Ni waktu dinner part 4 waktu part kitaorang yang handle..dinner sem ni wat kat luar UiTM wat kat Dewan Maktab perguruan..Best dan sedih disebalik dinner ni..


Ni lak waktu baru habis seminar Special Topic..Ni pun kitaorang gak yang handle..best sangat2 coz xde org nak arah2 semua wat sendiri ikut tugas masing2...Ni pun kenangan yang x dapat dilupakan coz kitaorang wat baju khas untuk semua.


Ni lak waktu baru habis sukan course..Waktu ni aku wakil part dalam pertandingan bola tampar dapat naib johan jer..Gambar ni diambil kat academic heigth..Best Pemandangan kat sini..cantik leh tengok banyak kawasan dari sini..


Ni masa kat Jambatan Gantung Langkawi..G sini naik Kereta Kable..Memang tinggi dan takut sikit tp bila dah naik dah x takut coz teruja dapat tengok pemndangan cantik..Masa part 3 kitaorang pegi langkawi...


Ni lak waktu part 5 kitaorang g bukit ayer..Bukit ayer ni tempat air terjun..best gak kat sini.. kitaorang g naik van..blik pun naik van..tp yang best waktu blik dia bawa jln2 dan yang x best kitaorang sampai lambat.

0 comments: